Necesitatea imperativă de a fi asigurate nevoile de bază ale persoanelor fără adăpost se regăsește în strategia de
CSR „Implicarea face diferența” a Kaufland România.Proiectul este destinat ONG-urilor care au servicii sociale prin care sunt mai aproape, în mod concret, de cei defavorizați, de cei deznădăjduiți, de cei singuri și ai nimănui.
În acest sens, au fost gândite și aplicate strategii cu un impact pozitiv pentru cei ajunși vulnerabili din cauza lipsurilor financiare și materiale, a neputințelor generate de vârsta înaintată, accidentelor sau problemelor de sănătate, precum și datorită lipsei unui loc pe care să îl poată numi „acasă”.
În ultimul an și jumătate, datorită pandemiei care a tulburat cursul firesc al existenței noastre, am fost determinați să fim mai rezervați, să gândim într-o manieră mai strictă perspectivele pe care le avem pentru viitorul apropiat. Am devenit mai retrași din viața socială, mai prudenți, dar și mai nesiguri privind asigurarea necesarului pentru ziua de mâine.
Totodată, printre efectele contextului pandemic sunt și aspecte pozitive deloc neglijabile: solidaritatea dintre semeni, răbdarea în conformarea măsurilor impuse de autorități, grija pentru ai noștri, implicarea în acțiuni pro comunitate generate de empatia pentru ceilalți din jur – toate acestea ducând la formarea, dezvoltarea și consolidarea de relații care să prioritizeze omul și nevoile sale.
Asociația Caritas Eparhial Oradea, prin misiunea și valorile ei, dar și prin serviciile sociale pe care le are, oferă sprijin persoanelor și familiilor aflate în dificultate, de mai bine de 15 ani. Asigurarea unei mese calde pentru persoanele fără adăpost este o continuă provocare, asumată, de altfel, cu responsabilitate.
În acest sens colaborarea dintre
Kaufland România
și asociația noastră are un scop comun: asigurarea hranei zilnice pentru persoanele defavorizate din municipiul Oradea, beneficiari ai serviciului social „Cantina socială”.
Astfel, pentru o perioadă determinată,
1.960 de porții de mâncare
au fost asigurate, pentru un număr de 30 de persoane fără adăpost sau cu venituri foarte mici, prin proiectul
„Implicarea face diferența”.Dar, dincolo de rezultatele măsurabile prin cifre concrete, sprijinul pe care asociația îl primește din partea
Kaufland România
rămâne nemăsurabil: calitatea produselor alimentare duce la creșterea calității hranei, generând mulțumire în rândul beneficiarilor.
Efortul Asociației Caritas Eparhial Oradea de a răspunde cât mai bine nevoilor urgente ale celor sărmani este recunoscut și susținut prin acest proiect prin care
Kaufland România
implementează, de fapt, principiul responsabilității sociale.
Alături de
Kaufland România
și
Caritas Eparhial Oradea
fiecare dintre noi, prin implicare, putem face oricând diferența, atâta timp cât există persoane care cred și înfăptuiesc un viitor mai bun care nu începe cu fiecare zi de mâine, ci cu fiecare pas pe care îl facem astăzi!
În numele beneficiarilor, mulțumim
Kaufland România,
pentru încrederea și sprijinul acordate!
Teodora BODA
Asistent social practicant