Când „Implicarea face diferența”!

1 octombrie 2021

Necesitatea imperativă de a fi asigurate nevoile de bază ale persoanelor fără adăpost se regăsește în strategia de CSR „Implicarea face diferența” a Kaufland România.

Proiectul este destinat ONG-urilor care au servicii sociale prin care sunt mai aproape, în mod concret, de cei defavorizați, de cei deznădăjduiți, de cei singuri și ai nimănui.

În acest sens, au fost gândite și aplicate strategii cu un impact pozitiv pentru cei ajunși vulnerabili din cauza lipsurilor financiare și materiale, a neputințelor generate de vârsta înaintată, accidentelor sau problemelor de sănătate, precum și datorită lipsei unui loc pe care să îl poată numi „acasă”.

În ultimul an și jumătate, datorită pandemiei care a tulburat cursul firesc al existenței noastre, am fost determinați să fim mai rezervați, să gândim într-o manieră mai strictă perspectivele pe care le avem pentru viitorul apropiat. Am devenit mai retrași din viața socială, mai prudenți, dar și mai nesiguri privind asigurarea necesarului pentru ziua de mâine.

Totodată, printre efectele contextului pandemic sunt și aspecte pozitive deloc neglijabile: solidaritatea dintre semeni, răbdarea în conformarea măsurilor impuse de autorități, grija pentru ai noștri, implicarea în acțiuni pro comunitate generate de empatia pentru ceilalți din jur – toate acestea ducând la formarea, dezvoltarea și consolidarea de relații care să prioritizeze omul și nevoile sale.

Asociația Caritas Eparhial Oradea, prin misiunea și valorile ei, dar și prin serviciile sociale pe care le are, oferă sprijin persoanelor și familiilor aflate în dificultate, de mai bine de 15 ani. Asigurarea unei mese calde pentru persoanele fără adăpost este o continuă provocare, asumată, de altfel, cu responsabilitate.

În acest sens colaborarea dintre Kaufland România și asociația noastră are un scop comun: asigurarea hranei zilnice pentru persoanele defavorizate din municipiul Oradea, beneficiari ai serviciului social „Cantina socială”.

Astfel, pentru o perioadă determinată, 1.960 de porții de mâncare au fost asigurate, pentru un număr de 30 de persoane fără adăpost sau cu venituri foarte mici, prin proiectul „Implicarea face diferența”.

Dar, dincolo de rezultatele măsurabile prin cifre concrete, sprijinul pe care asociația îl primește din partea Kaufland România rămâne nemăsurabil: calitatea produselor alimentare duce la creșterea calității hranei, generând mulțumire în rândul beneficiarilor.

Efortul Asociației Caritas Eparhial Oradea de a răspunde cât mai bine nevoilor urgente ale celor sărmani este recunoscut și susținut prin acest proiect prin care Kaufland România implementează, de fapt, principiul responsabilității sociale.

Alături de Kaufland România și Caritas Eparhial Oradea fiecare dintre noi, prin implicare, putem face oricând diferența, atâta timp cât există persoane care cred și înfăptuiesc un viitor mai bun care nu începe cu fiecare zi de mâine, ci cu fiecare pas pe care îl facem astăzi!

În numele beneficiarilor, mulțumim Kaufland România, pentru încrederea și sprijinul acordate!

Teodora BODA
Asistent social practicant

Vezi alte noutăți

12 februarie 2025
În fiecare zi, la Centrul rezidențial „Casa Frențiu", desfășurăm cu beneficiarii activități recreative și de socializare prin care încercăm să păstrăm atmosfera familială existentă în centru.
31 ianuarie 2025
Ultima zi lucrătoare a lunii este aproape mereu o bucurie pentru beneficiarii cantinei sociale. Mult așteptatul desert pe care îl oferim aniversaților lunii în curs aduce de fiecare dată zâmbete, îmbrățișări și urări de bine. Și astăzi, 31 ianuarie a.c., a fost la fel.
30 ianuarie 2025
Centrul social „Maria Rosa” din Oradea a găzduit joi, 30 ianuarie 2025, Ziua Voluntarului Caritas, a XIX-a ediție, sub motoul „Voluntar zi de zi”.
Mai multe noutăți
Share by: