Preocupaţi în mod constant de calitatea şi evoluţia relaţiei cu persoanele care beneficiază de serviciile sociale, am conceput un chestionar în scopul de a aduna cât mai multe informaţii care să ne permită o evaluare cât mai obiectivă a gradului de satisfacţie a beneficiarilor.
În perioada 12 – 17 mai 2021 a fost aplicat chestionarul unui eșantion alcătuit din 30 de persoane care beneficiază de serviciile Cantinei sociale. Perioada pentru care s-a realizat evaluarea a fost cea a anului 2020, când din cauza Pandemiei de COVID-19 o parte din serviciile cantinei au fost restricționate: beneficiarii nu mai au acces în sala de mese, mâncarea fiind distribuită în caserole, accesul la duș este interzis, discuțiile din biroul de asistență socială au fost mult mai succinte, axându-ne pe prioritizarea nevoilor beneficiarilor.
Itemii chestionarului au cuprins atât întrebări închise cu variante prestabilite de răspuns, cât și întrebări deschise, oferind respondenților posibilitatea de a-și exprima liber părerea.
Majoritatea beneficiarilor au evaluat ca fiind excelente serviciile oferite în cadrul Cantinei sociale, de modul în care li se adresează (cu amabilitate, deschidere și disponibilitate de a-i îndruma în rezolvarea problemelor). Se declară impresionați și sunt recunoscători de gestul făcut în prima lună de pandemie, când li s-a livrat mâncarea acolo unde fiecare dintre ei își duce existența. Beneficiarii sunt mulțumiți de modul în care li se răspunde la întrebări, de calitatea informaţiilor primite, de claritatea şi calmul cu care sunt oferite informaţiile solicitate, de către personalul angajat.
Principala nemulțumire a beneficiarilor a fost aceea că, din cauza Pandemiei de COVID-19, nu pot servi masa caldă în sala de mese, o parte dintre beneficiari susținând că trebuie să mănânce în parcul din apropiere. Accesul la duș este interzis, datorită măsurilor impuse de autorități. O altă nemulțumire sesizată este aceea că o parte dintre beneficiari nu păstrează curățenia în jurul cantinei, iar după ce mănâncă aruncă în apropierea cantinei caserolele.
În urma celor constatate, mulțumim beneficiarilor pentru interesul acordat acestui chestionar. Întrucât avem responsabilitatea de a ține cont de părerea fiecăruia, vom încerca să aducem un plus de valoare serviciului social pe care îl oferim, pentru ca ajutorul pe care îl primesc de la noi să corespundă cât mai bine nevoilor beneficiarilor noștri.
Patricia PELE
Psiholog