A fi beneficiar al serviciului social Cantina socială din cadrul Asociației Caritas Eparhial Oradea nu înseamnă doar să primești, la ora prânzului, mâncare gătită. Înseamnă, mai ales, să fii o prioritate pentru personalul care activează acolo, înseamnă să fii ascultat, înțeles, să primești răspunsuri și soluții concrete și imediat aplicabile atunci când situația de dificultate în care te afli îți crește alarmant gradul de vulnerabilitate.
Astfel de situații care impun intervenții prompte sunt cele care presupun, de exemplu, procurarea de medicamente care să amelioreze un diagnostic confirmat de un medic specialist; refacerea documentelor de identitate - proces care presupune drumuri repetate la instituții publice, taxe, cereri și alte formalități greu de îndeplinit de cineva care nu are un drum spre casă, aceasta fiindu-i strada ori persoane care nu mai știu date esențiale din trecutul lor, pentru că "multe și triste și grele au avut loc de atunci până în ziua de azi".
Drept urmare, la sfârșitul lunii martie am însoțit o beneficiară a serviciului nostru la instituții publice pentru a media și facilita redobândirea identității sale. Nu este prima dată și, cu siguranță, nici ultima când am avut bucuria de a colabora frumos cu persoane care înțeleg și caută soluții pentru a rezolva problemele celor singuri și deznădăjduiți.
Iar rezultatele apar: o comunicare eficientă între specialiști a adus, în doar câteva zile, liniștea pe care beneficiara noastră a pierdut-o odată cu actele sale.
Mulțumim pentru sprijin și pentru încredere celor care au ales să ne fie alături!
Teodora BODA
Asistent social specialist